.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سعه صدر مدیران، زمینه ساز نقش‌آفريني خبرنگاران!
آقای استاندار و همه مدیران اجرائی باید بدانند که رسانه های شناسنامه داري که دارای پیشینه عملکردی دلسوزانه و منصفانه هستند، نباید برای هر انتقادی زیر تیغ سوءظن آنها قرار گرفته و دائماً مجبور به گفتن ...
سعه صدر مدیران، زمینه ساز نقش‌آفريني خبرنگاران!

اختصاصي شمال‌نيوز

مراسم تجلیل از خبرنگاران در جای جای نقاط کشور، از جمله در تهران و مازندران، با نقش آفرینی کلامی رئیس جمهور و استاندار محترم مازندران، شامل وعده های بسیار دلچسب و در عین حال راهگشا و حیاتی بود!

پس گرفتن کلیه شکایت های دولتی از خبرنگاران و عزم دولت برای عدم شکایت جدید از خبرنگارانی که دولت را به چالش می کشانند و نقدهای دردآور متوجه مدیران اجرائی می کنند، در راس همه سیاستهای برخوردی ابلاغی بود که خبرنگاران را به فعالیت های حرفه ای در حد استاندارهای جهانی بیش از پیش امیدوار کرد! نکته جالب توجه این وعده ها،که اتفاقاً در تمامی موارد،از زبان جناب آقای مهندس طاهایی در مراسم تجلیل از خبرنگاران در سالن هلال احمر ساری، بازگو و باز ارائه شد، مربوط به برخورد با مدیرانی می شد که انتقاد خبرنگاران را تاب نیاورده و علیه آنها موضع گرفته و یا طرح شکایت می کنند!

هنوز چند روزی از 17 مرداد روز خبرنگار نگذشته است که ما شاهد عدم تحقق رفتارها با وعده هایی هستیم که حداقل به تعداد مشتریان رسانه ها ی داخلی شنونده داشته اند!

معلوم نیست چرا مدیران از نقد که در اصل همان نصایح و راهنمایی های صریح اللهجه عده ای قلم بدست منصف و متعهد بنام خبرنگار به مدیران هستند، تا این اندازه نگران و ناراضی و کم استقبال اند؟! به چه علت، عده ای از مدیران، نقد را دشمنی، نصیحت را شماتت، تذکر را فضولی، درشت گوئی را هتاکی،رک گوئی را رکیک گوئی و آنالیز عملکردها را افشاگری و رسواسازی تلقی می کنند؟!

آقای استاندار و همه مدیران اجرائی باید بدانند که رسانه های شناسنامه داري که دارای پیشینه عملکردی دلسوزانه و منصفانه هستند، نباید برای هر انتقادی زیر تیغ سوءظن آنها قرار گرفته و دائماً مجبور به گفتن شهادتین و احراز حسن نیت شده تا برای چندمین بار باور آقایان شود که هدف تخریب نبوده و بلکه تذکر سودمندانه و برادرانه بوده است!

مگر در روابط اجتماعی، چندبار برادری ها را اثبات می کنند و رسانه ها و خبرنگارها تا کی و تا کجا باید پاسخگوی جرم های نکرده و پردازنده تاوان اتهامات نابجا باشند؟!

راستی اگر کسی در کار شما این همه سوءظن اعمال کند، شما می توانید کارتان را درست انجام دهید و تمرکز لازم را برای فکر کردن و تصمیم گرفتن و عمل کردن داشته باشید؟!

خوب باید بپذیرید که ما هم یکی مثل شماهائیم که دائماً نباید زیر تیغ نگاههای غضب آلود و زبانهای تهدیدآمیز صاحبان قدرت قرار داشته و دلهره ادامه کار و توفیق حضور در محل کار مدیران ارشد استان و انجام رسالتهای حرفه خبرنگاری، دائماً ما را بیازارد! خستگی و دلسردی در چنین فضاهای سوءظن آلود که دائماً سیاه نمائی می شود، پیوسته ما را تهدید می کند و ادامه چنین وضعیت نامناسبی، نه برای خبرنگاران، بلکه برای هیچ قشری در هر سطحی، غیر ممکن است و بالاخره بايد در تلطیف هر چه بیشتر چنین نگاههایی دست بکار شد و طرحی نو در انداخت و کاری نو کرد و برای همیشه، به اجرای معماری و مهندسی جدید ارتباطات حرفه ای مبادرت ورزید!

آقای استاندار، آقایان مدیران، باور کنید که ما خیرخواه شمائیم و حامی همه کسانی هستیم که به این مردم خدمت می کنند، لیکن ما هم دارای وظایف تعریف شده ای هستیم که همانند شما نمی توانیم آنها را نادیده گرفته و دائماً با این و آن کنار آمده و کوتاه بیائیم و یا خدای ناکرده بخاطر منافع و مطامع شخصی مان با برخی ها معامله کنیم!

ضمناً پیشنهاد می گردد که بجای دهن بینی و زودباوری از کسانی که به تخریب روابط و یا تامین منافع می اندیشند، تمام شنیده ها را اول ارزیابی مستقیم کرده و بعد به اظهار سخن و ابراز موضع مبادرت ورزید، چرا که چنین خصلتهایی می توانند به پیش قضاوتهای نادرست بیانجامند و سر بی گناهی، در یک محاکمه غیابی بر سر دار رفته و گناهی محقق شود!و یقیناً این نصیحت برای مدیران و صاحبان قدرت، یک داروی شفابخش است! اجتنبوا کثیراً من الظن، انّ بعض ظن اثم( قرآن کریم)!


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 21 مرداد 1389
جناب آقاي مهندس طاهايي استاندار محترم و حاج آقاي ابراهيمي مديركل محترم فرهنگ و ارشاد استان مازندران تشكر ، تشكر
زردك 21 مرداد 1389
ترسيدي .... نترس عزيزم ... دوستان هستند ... به التماس و خواهش نيافت ... استوار ومحكم باش ... نوشته ايت لحن ترس و التماس و قسم دارد... """""آقای استاندار، آقایان مدیران، باور کنید که ما خیرخواه شمائیم
نا شناس 21 مرداد 1389
بابا موضوع چيز ديگه‌اي چرا خارج ميزنيد اين مطلب در رابطه با يكي از نمايندگان كه زيرآب خبرنگار رو پيش استاندار زده نوشته شده معلومه حواستون كجا هست
نا شناس 21 مرداد 1389
استاندار نبايد تحت تاثير حرف‌هاي ديگران بخصوص يكي از نمايندگان در مقابل رسانه موضع گيري كنه ديديد كه نماينده ساري هم حرف همون خبرنگار رو زده
نا شناس 21 مرداد 1389
شما هم دلتون رو خوش كردين كه ترسي در كاره اما غافل از اينكه مسئله مربوط ميشه به يه موضوع ديگه به شما هم ميگن خبرنگار
نا شناس 21 مرداد 1389
ترس؟؟؟!!! عجبا شما اول ببين موضوع چيه بعد بيا عرائض خود رو بگو، چهار تا خبرنگار مثل توباشن مديران مشكلي ندارند فعلا دماغ خودتو بالابكش بعدا ببينيم چكار ميشه برات كرد
نا شناس 21 مرداد 1389
نه عزيز ترسي در كار نيست خواهش و التماسي قرار نيست از كسي بشه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.